החשיבות של סרטי תדמית בעולם השיווק והפרסום

כאשר רשת האינטרנט חולשת על חלק לא קטן מעולם העסקים והמסחר – מחפשים בעלי העסקים ומי שמפרסם אותם כל דרך לחשוף את עצם קיומו של העסק בעיני כמה שיותר גולשים או צופים. יש מגוון רחב של שיטות ודרכים לעשות את זה, סרטי תדמית הם אחת מהדרכים האלה.

 

מהו בכלל סרט תדמיתי?

סרט תדמיתי – כשמו כן הוא, המטרה שלו היא לחשוף את הצופים בו לתכונות טובות וחיוביות אודות העסק, כמו גם להכיר הכרות ראשונית. הסרטון יהיה קצר בדרך כלל ולכן עליו להיות קולע, ממוקד וחד. תשומת הלב של הגולשים לא תישאר ממוקדת בסרטון למשך הרבה מאד זמן ולכן כאשר הצופה נותן צ'אנס וצופה בסרטון – עליו להבין תוך פרק זמן קצר מאד את המהות של העסק ולמה חשוב וכדאי לפנות אליו. מסיבה זו סרטי תדמית חייבים להיות מופקים על ידי אנשי מקצוע מומחים ומנוסים בתחום, שיודעים אילו אלמנטים או מרכיבים חייבים הסרטים להכיל וכך להצליח ללכוד את תשומת ליבו של הצופה. חשוב להבין שסרטון תדמית שונה בצורה מהותית מסרטוני פרסומת של מוצרים או שירותים ספציפיים.

 

מה צריך להיות בסרט תדמית?

כאמור, הייחודיות של סרטי תדמית נעוצה בהכרות ראשונית של העסק עם הצופה. הנחת היסוד היא שמי שצופה בסרטון (ללא קשר אם נתקל בו במקרה ובין אם שמע על העסק וחיפש להכיר אותו טוב יותר) לא מכיר את העסק או רק שמע עליו בצורה שטחית ומעוניין לדעת או להבין לעומק האם העסק הזה יכול לסייע לו או לבוא לעזרתו בעניין זה או אחר שדרוש לו. הוא רוצה לדעת באיזה תחום ספציפי עוסקים שם, אילו מוצרים או שירותים מוצעים למכירה ולמי הם מיועדים. הסרטון הופך את העסק למותג כך שיהיה קל יותר לחפש ולמצוא אותו וכל סרטון יהיה מופק בצורה אישית וייחודית על פי אפיון שיבוצע ויתאים לו על מנת לשקף את השקפת העולם העסקית של מי שמנהל את העסק. יש חשיבות לכל אלמנט שמופיע בסרט ואין שום דבר שיופיע בו במקרה או ללא חשיבה מעמיקה שבוצעה לפני ההפקה.

 

מה תהליך ההפקה של סרט תדמית?

כאמור, יש חשיבות לכך שכל סרט תדמית יופק על פי פרמטרים שקשורים אישית בכל עסק ועסק. כמעט בלתי אפשרי למצוא יותר מעסק אחד שמתמחים בדיוק באותו תחום או מציעים בדיוק את אותם השירותים והמוצרים. מעבר לכך, לכל בעל עסק, מנהל או מייסד יש את השקפת העולם העסקית שלו שהיא ייחודית אך ורק לא. השלב הראשון בתהליך של הפקת סרטי תדמית היא אפיון מדויק של העסק, של החזון שלו, של הבנה מעמיקה מי קהל היעד והלקוחות שיכולים לצאת נשכרים ממה שהעסק מציע וכמובן באיזו שפה צריך לפנות אליהם ולדבר איתם דרך הסרטון. רק כך הסרט יצליח להשיג את המטרות.

 

איך יודעים שסרטון התדמית עובד?

לכל עסק יהיו המדדים שלו שעל פיהם אפשר יהיה לבדוק האם הסרטון השיג את המטרות שהעסק הציב לעצמו. כאשר עובדים עם אנשי מקצוע יהיו להם כלים טכניים לבחון את מספר הצפיות, את המעבר לאתר לאחר הצפייה ודרך קישורים מיוחדים והם יוכלו להתוות דרך שיווק להמשך עבודת השיווק שתסייע במשיכת לקוחות נוספים ולהגדלת החשיפה של עצם קיומו של העסק וכל מה שהוא יכול להציע ללקוחות שלו. אנשי מקצוע יידעו לבנות את אסטרטגיית השיווק שתתאים לכל עסק ועסק ובזכותה אפשר יהיה לראות תוצאות, להגדיל את מעגל הלקוחות וכמובן את ההכנסות.

קרדיט תמונה: freepik

אהבתם? שתפו פוסט זה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp