ביטוח דירה – מה הוא כולל ולמה אנחנו צריכים אותו

הבית שלנו והתכולה המאכלסת אותו, הם הדברים החומריים הכי יקרים לנו בחיים. אם משהו קורה להם, הנזק הכלכלי בנו יכול להיות מאוד דרמטי. לכך אנחנו צריכים להוסיף כמובן את הפגיעה הרגשית שנחוש, אם חס וחלילה הבית יינזק או אחד מהפריטים, לו יש חשיבות רגשית ולא רק כלכלית עבורנו, ייהרס.

ביטוח דירה אמור לענות על הצרכים של נזקים כלכליים למבנה ולתכולה. אומנם זה לא ימנע או יצמצם את הפגיעה הרגשית שנחוש עקב כך, אך זה בהחלט יכול לעזור לנו להתמודד עם המצב בצורה טובה יותר. אין ספק שזה יכול לצמצם באופן משמעותי את הנזק הכלכלי ארוך הטווח שאנחנו עלולים להתמודד איתו, אם לא נרכוש מראש ביטוח דירה ונצטרך לשלם על הכל מכיסנו.

ביטוח דירה כולל בתוכו שני חלקים. חלק אחד מתייחס למבנה ולאחוז מסוים בשטח המשותף השייך לבעל הנכס (באופן יחסי מול בעלי הנכסים האחרים במבנה), חלק שני מתייחס לתכולה המאוכלסת במבנה. המטרה של ביטוח דירה היא, לאפשר לנו ליהנות מכיסויים מחברת הביטוח על שורה של נזקים שיכולים להתרחש, בין אם זה למבנה ובין אם זה לתכולה. הכוונה לנזקים כגון, הצפות, שריפות, נזקי צנרת, נזקי מערכת חשמל, אסונות טבע, גניבות ועוד.

למה חשוב שנחזיק ברשותנו ביטוח דירה?

לפני שנסביר מדוע חשוב לרכוש ביטוח דירה, צריך לציין שבניגוד לעבר היום אין צורך לפנות אל חברת ביטוח לרכוש פוליסה, אלא יש אפשרות לפנות גם לגורמים אחרים, לדוגמא, ניתן ליצור קשר עם חברת אשראי איתה אנחנו עובדים ולרכוש דרך פוליסת ביטוח. חברות רבות מציעות שירות זה ללקוחות שלהן.

ביטוח דירה הוא חשוב ומשמעותי, מאחר והוא מקנה לנו כיסויים רבים שיכולים לעזור לנו בשעת הצורך, מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות. למשל, אם נגרם נזק למבנה ואנחנו צריכים להזמין איש מקצוע שיטפל בזה, אזי שאם מדובר בנזק שיש לו כיסוי בפוליסה, הרי שאנחנו יכולים להיעזר בחברת הביטוח בשביל לשלם עבור השירות שלו. כך אנחנו לא צריכים לשלם על כך מהכיס שלנו.

צריך לזכור, עלויות עבור תיקונים ושיפוצים במבנה או עבור רכישת מוצרים מחדש בעקבות גניבה או נזק, יכולות להגיע לסכומים של אלפי ועשרות אלפי שקלים. אם אנחנו נהנים מכיסוי של ביטוח דירה, זה נחסך מאיתנו ואנחנו לא מתמודדים עם הוצאה כספית משמעותית.

ביטוח דירה – איך רוכשים בצורה חכמה

בשביל לרכוש ביטוח דירה בצורה חכמה, אנחנו צריכים לבחון מה הפוליסה כוללת, למה היא מתייחסת ובאילו תנאים ניתן להשתמש בה. זה נכון לגבי נזקים לדירה, לגבי גניבה או נזקים של תכולה, וכן למקרים של נזקים לצד ג', קרי נזקים שנגרמים לשכנים שלנו עקב פגיעה באחת המערכות במבנה שלנו (לדוגמא, אם יש פיצוץ בצנרת שלנו והיא משפיעה על הקירות של הבית השכן).

חשוב לבדוק מה הפוליסה מספקת לנו, באילו עלויות, באילו תנאים, והאם זה עונה על כל הצרכים שלנו.

ביטוח דירה

ביטוח דירה

אהבתם? שתפו פוסט זה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp