איך בונים אסטרטגיה של שיווק דיגיטלי

אם יש לכם מותג או מוצר דיגיטלי, בוודאי תרצו להגיע לקהל כמה שיותר רחב ורלוונטי שיבקר באתר שלכם או ישתמש במוצר שלכם. לכן, חשוב מאד לפני שתצאו לדרך בקידום הנכס הדיגיטלי שלכם, לבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מותאמת אישית למוצר שלכם, ליעדים ולמטרות שלכם, וזאת כדי שתוכלו למקסם את תהליך השיווק לצרכים שלכם. בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי בנויה לרוב ממספר שלבים עיקריים אותם נפרט כאן.

שלב 1: מחקר קהל יעד ולפיו החלטה באיזה אפיקים לקדם

אם יש לכם מוצר או אתר אתם בוודאי יודעים שהוא ככל הנראה לא מתאים לכולם, יש קהלים ספציפיים שיותר סביר שיבקרו באתר או יעשו בו שימוש. ראשית, עליכם לפלח את הקהלים האלו ולהשתמש באפיקים לקידום בהתאם, זהו תהליך ראשוני בבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי אותו תוכלו לעשות באמצעות מחקר קהל יעד. לדוגמה, אתר שהתוכן שלו מתאים לנערות בגילאי 12-14 כדאי לקדם בטיק טוק, היכן שקהל של בנות 12 סביר יותר שמבקר, ולא בפייסבוק, שם לרוב הקהל מבוגר יותר.

שלב 2: אפיון של הנכסים המיועדים לקידום ובדיקה מקיפה מה צריך לשפר

כשאנחנו אומרים נכסים אנחנו מתכוונים למעשה לאתרים שבקידום נכון יכולים לשמש עבורכם אפיק להכנסה פסיבית. כמובן שכדי למקסם את היכולות שלכם כדאי למקסם את היכולות של הנכסים שלכם. המשמעות היא שכדאי לכם לבדוק מה ניתן לשפר, מה יהפוך את הנכס שלך ליותר אטרקטיבי מאחרים ובכך יגרום ליותר תנועה ושימושים מהקהל.

שלב 3: מחקר מתחרים

כמו שאתם בוודאי יודעים אתם לא פועלים לבד בשוק, יש לנכסים שלכם מתחרים, ישירים ועקיפים. מומלץ מאד כחלק מתהליך בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לבחון היטב את המתחרים שלכם, לזהות מה מבדל אתכם מהמתחרים, לחקות מה שאחרים עושים טוב ממכם ולשפר גם את זה, לבחון אם יש צרכים שאתם יכולים לענות עליהם ואחרים לא מטפלים בהם. תוכלו להסתכל על מתחרים בעולם וללמוד גם מהם. אם יש מתחרים שאינם ישירים, כאלו שמציעים אולי תוכן או שירות אחר, יש סיכוי שאתם עדיין פונים לאותם הקהלים ותוכלו ללמוד גם מהם. לדוגמה, אם יש אתר מתחרה שעונה על אותה שאלת חיפוש בגוגל, אתם בתחרות איתו, גם אם מה אתם מציעים שונה.

שלב 4: בניית גאנט פעולות תקופתי

אם פעלתם לפי כל השלבים כרגע אתם אמורים כבר לדעת פחות או יותר מה צריך לעשות כדי למקסם את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם. עכשיו זה הזמן לבנות את גאנט הפעולה שלכם לתקופת זמן מוגדרת. זה יכול להיות גאנט רבעוני, חציוני או שנתי, כל עוד תגדירו מראש את מסגרת הזמן בה אתם פועלים. זה הזמן לפרוס על פני תקופה את הערוצים בהם תפעלו לקידום, באיזה אופן תקדמו בכל אחד מהערוצים האלו, לאיזה קהלים אתם רוצים לפנות. שלב יצירת הגאנט הוא גם זמן טוב להגדרת יעדים, מה יחשב בעינכם כהצלחה? אם תגדירו יעדים מראש תוכלו במהלך הדרך לבחון אם עמדתם בהם ולבצע שינויים בהתאם. אם הגדרתם יעדים, חשוב מאד למדוד את הביצועים כמו שצריך. היעדים צריכים להיות רלוונטיים למה שאתם מציעים.

קרדיט תמונה: freepik

אהבתם? שתפו פוסט זה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp